קורטקס – שיווק התנהגותי
  • ייעוץ עסקי
  • בלוג
    • שיווק
    • שיווק באינטרנט
    • מוטיבציה
    • מנהיגות
    • מכירות
    • פילוסופיה
    • משא ומתן
  • אודות
    • בסיס הידע
    • התמחות מקצועית
    • יישומים פרקטיים
    • דיבייט ורטוריקה
      • מה זה דיבייט?
      • רטוריקה – אמנות השכנוע
    • הצלחה של עסקים קטנים
  • תובנות
    • תעתועי ראיה
    • שיווק ופרסום
    • פיזיולוגיה
    • נשימה
    • מוח
    • הנדסה חברתית
  • תחומי עיסוק
    • ייעוץ עסקי שיווקי
    • פיתוח אנשי מכירות
    • שיווק באינטרנט לעסקים
    • ייעוץ אסטרטגי: פיתוח אסטרטגיה שיווקית
    • פיתוח מנהלים
    • הכשרה למשא ומתן
    • ייעוץ ארגוני
  • יצירת קשר
  • ייעוץ עסקי
  • בלוג
    • שיווק
    • שיווק באינטרנט
    • מוטיבציה
    • מנהיגות
    • מכירות
    • פילוסופיה
    • משא ומתן
  • אודות
    • בסיס הידע
    • התמחות מקצועית
    • יישומים פרקטיים
    • דיבייט ורטוריקה
      • מה זה דיבייט?
      • רטוריקה – אמנות השכנוע
    • הצלחה של עסקים קטנים
  • תובנות
    • תעתועי ראיה
    • שיווק ופרסום
    • פיזיולוגיה
    • נשימה
    • מוח
    • הנדסה חברתית
  • תחומי עיסוק
    • ייעוץ עסקי שיווקי
    • פיתוח אנשי מכירות
    • שיווק באינטרנט לעסקים
    • ייעוץ אסטרטגי: פיתוח אסטרטגיה שיווקית
    • פיתוח מנהלים
    • הכשרה למשא ומתן
    • ייעוץ ארגוני
  • יצירת קשר
קורטקס – שיווק התנהגותי
  • ייעוץ עסקי
  • בלוג
    • שיווק
    • שיווק באינטרנט
    • מוטיבציה
    • מנהיגות
    • מכירות
    • פילוסופיה
    • משא ומתן
  • אודות
    • בסיס הידע
    • התמחות מקצועית
    • יישומים פרקטיים
    • דיבייט ורטוריקה
      • מה זה דיבייט?
      • רטוריקה – אמנות השכנוע
    • הצלחה של עסקים קטנים
  • תובנות
    • תעתועי ראיה
    • שיווק ופרסום
    • פיזיולוגיה
    • נשימה
    • מוח
    • הנדסה חברתית
  • תחומי עיסוק
    • ייעוץ עסקי שיווקי
    • פיתוח אנשי מכירות
    • שיווק באינטרנט לעסקים
    • ייעוץ אסטרטגי: פיתוח אסטרטגיה שיווקית
    • פיתוח מנהלים
    • הכשרה למשא ומתן
    • ייעוץ ארגוני
  • יצירת קשר
  • ייעוץ עסקי
  • בלוג
    • שיווק
    • שיווק באינטרנט
    • מוטיבציה
    • מנהיגות
    • מכירות
    • פילוסופיה
    • משא ומתן
  • אודות
    • בסיס הידע
    • התמחות מקצועית
    • יישומים פרקטיים
    • דיבייט ורטוריקה
      • מה זה דיבייט?
      • רטוריקה – אמנות השכנוע
    • הצלחה של עסקים קטנים
  • תובנות
    • תעתועי ראיה
    • שיווק ופרסום
    • פיזיולוגיה
    • נשימה
    • מוח
    • הנדסה חברתית
  • תחומי עיסוק
    • ייעוץ עסקי שיווקי
    • פיתוח אנשי מכירות
    • שיווק באינטרנט לעסקים
    • ייעוץ אסטרטגי: פיתוח אסטרטגיה שיווקית
    • פיתוח מנהלים
    • הכשרה למשא ומתן
    • ייעוץ ארגוני
  • יצירת קשר
למה גט טקסי נותנת לכם נסיעה ב 15 שקלים? וטריק לנסוע במונית בזול
ראשי » בלוג » למה גט טקסי נותנת לכם נסיעה ב 15 שקלים? וטריק לנסוע במונית בזול
נובמבר 1, 2014 6 תגובות רן ברכה

 

בימים האחרונים התבשרנו ש"גט טקסי נגד יוקר המחיה: מונית ב-15 שקל מכל מקום לכל מקום בעיר". אפליקציית המוניות הולכת להעניק נסיעות מוזלות בשלב הראשון בארבע ערים. מכיוון שמדובר במחיר נמוך מאוד זכתה החברה ליחסי ציבור מרשימים, וודאי לאור העובדה ששוב הורם "דגל המלחמה" ביוקר המחיה. אבל האם באמת זו הסיבה? או שלחברה תוכנית אסטרטגית אחרת?
מי שנוסע במוניות יודע ש- 15 שקלים הוא כמעט המחיר ההתחלתי לנסיעה, למעשה הנסיעה קצרצרה תעמוד סביב 20 שקלים ומעלה. הסיבה העיקרית לנסיקת מחירי השימוש במוניות נבעה מיקור מחיר הסולר. שנים רבות מחיר הסולר למוניות היה פטור "ממס הבלו" כלומר מס על דלקים, סביב שנת 2005-6 התווסף הבלו למחירי הסולר בשימוש למטרות הסעה מה שגרר עלית מחירים בתחבורה הציבורית בכלל ובמוניות בפרט. ומשרד התחבורה איפשר לאיגוד נהגי המוניות להעלות מחירים בהתאם והמחיר לליטר סולר צמח מכ-2 שקלים ל -7.5 ₪ כיום.

 

כיום אפילו נסיעה קצרה בתוככי העיר יכולה להסתכם בסכומים של עשרות שקלים ונסיעה זו מתייקרת לפי שעות היממה, סופי שבוע וחגים. אני חייב לציין שלמרות המחירים הגבוהים יש לנהגים קושי ממשי להתפרנס בעיקר בגלל ירידה בשימוש בשירותים שלהם.

"גט טקסי" היא אפליקציה מצוינת להזמנת מונית באמצעות הסלולרי כל מה שעליכם לעשות הוא לשלוח בקשה למונית וזו תתייצב במקום במהרה. גט טקסי הפכה מהר מאוד להיות פופולארית בשל השימוש הנוח וגם בזכות הסדרי הסעות עם חברות שאפשרו לעובדים שלהם להתקין את האפליקציה ולהזמין מוניות בקלות מבלי לעבור תהליך בירוקראטי תוך אירגוני. משיחות עם נהגי מונית ברחבי העיר, האפליקציה כל כך פופולארית עד שתחנות המוניות הותיקות בתחום התחילו להיפגע כלכלית באופן ממנה באופן ישיר וחלק מהתחנות הקטנות פשוט קרס אל תוך "גט טקסי" או בכלל.

לפני חודשיים , אוגוסט השנה, החלה לפעול בישראל אפליקציה נוספת "אובר" שנוסף על האפשרות להזמין דרכה מונית היא מאפשרת שיתוף הסעות תמורת תשלום. כלומר כל אחד יכול למצוא פרטנר לחלוק איתו את עליות הנסיעות ואולי אף להרוויח מספר שקלים על הדרך. "אובר" מערערת על ההסדר הישן שבו נהג המונית צריך לרכוש "מספר" מהמדינה ובעצם מאפשרת לכל אחד להיות סוג של נהג מונית. האפליקציה מאוד פופולרית במדינות מסוימות כמו ניו יורק ועוד רבות אחרות. כלומר כניסה שלה לתחרות בישראל עלולה להוות מכה קשה לשימוש בגט טקסי. שכן אובר גייסה לאחרונה 1.2 מליארד דולר והמשקיעים שלה הם מוסדות גדולים בתחום הפיננסי: גוגל, קליינר פרקינס, מנלו ונצ'רס, בלקרוק, וולינגטון, סאמיט, ג'ף בזוס ובנצ'מרק (מתוך ynet "אובר תתחיל לפעול בישראל"). כלומר לאנשי גט טקסי יש חשש מהותי מכניסה של גוף כמו אובר לישראל שכן חלק ניכר מפעילות "גט טקסי" הישראלית הוא בישראל.
השימוש בשתי האפליקציות דורש הרשמה מוקדמת שכוללת הכנסת פרטי אשראי. וכאן גט טקסי מנסה להתמודד עם החדירה של אובר לישראל. הנחת העבודה של אנשי גט טקסי (אני כמובן משער זאת ואין לי שום קשר עם אנשי החברה) שהחלק הקשה בגיוס משתמשים לאפליקציה היא הכנסת פרטי כרטיס האשראי. חברות אינטרנט רבות גוררות משתמשים חדשים להכניס את פרטי האשראי ע"י הענקת זמן שימוש מסויים כמו, חודש ראשון, תמורת 1 דולר. הנושא עומד בבסיס הרעיון לאפשר למשתמש להתגבר על הפחד בהתחייבות הכספות וזאת תמורת מחיר זעום. מרגע שהוא יתחיל להשתמש בשירות הוא ממילא לא ירצה להפסיק אבל החשש של השימוש באשראי כבר לא יהיה רלוונטי להמשך רכישת השירות. כלומר לחברות יש מטרה אחת בהמרת גולשים ללקוחות והיא לקיחת ה"דולר הראשון" מהם.

מכיוון שבמוניות אי אפשר לקחת דולר אחד אנשי גט טקסי מסבסדים את הנסיעות ללקוחות ומציעים מחירים אטרקטיביים. וזאת על מנת שיכניסו את פרטי האשראי שלהם ויצטרפו לגט טקסי מה שימנע מהם להצטרף לשירות המקביל שגם מציע הנחה של 20% לתקופת ההשקה, תקופה לא מוגבלת בזמן.

המהלך של גט טקסי הוא מהלך נכון עבורם. אם היו בוחרים רק לתת הנחה של 20% או יותר לא היה ללקוחות אינסנטיב להכניס את הפרטים באופן ייחודי לגט טקסי. מכיוון שמחיר הנסיעה נקבע סביב 15 שקלים יש ללקוחות אינטרס משמעותי להצטרף לשירות. וגם לנהגי המוניות יש אינטרס להשתתף בסבסוד הנסיעות שכן הרחבת מעגל הלקוחות יאפשר להם לקבל יותר נסיעות לכאורה. הסיבה שזה רק לכאורה היא כיוון שגט טקסי מונעת מנהגיה לקבל נסיעות ע"י תחנות מוניות אחרות או ע"י אובר. אובר הליברלית יותר בשירות שלה תגרום לנהגים רבים להבין שכדאי להם לנטוש את שירותי גט טקסי בתמורה להרחבת מעגלי העבודה.

 

ועכשיו טיפ עם וידוי: אני לא משתמש בשירותי גט טקסי!

במשך שנים רבות השתמשתי בשירותי נסיעת מוניות משתי סיבות עיקריות: הראשונה – מונית היא הוצאה מוכרת ב 100% בניגוד לשימוש ברכב. והשניה היא הנוחות בהימנעות מיפוש אחרי חניה במרכזי ערים כמו רמת גן ותל אביב. במהלך השנים התנהגתי כמו לקוח מנומס – ששילמתי על פי המחירון או על פי המונה. כלומר שכחתי את האופציה להתמקח. הסיבה שצימצמתי את השימוש היא כמובן המחיר המופרז לטעמי ששירות מוניות עולה כיום מה שהחזיר אותי להשתמש ברכב.

באחת הנסיעות כשהמונית עצרה להוריד אותי נוסע אחר שאל את הנהג "אני צריך לנסוע לנקודה X אני מוכן לשלם לך 25 שקלים, מתאים לך?" הנהג חשב כמה שניות והשיב בחיוב – המחיר שאני שילמתי על נסיעות במסלול דומה היה כפול.

אז התבררה העובדה שניתן להתמקח ורצוי על מחירי הסעות – הכלל הוא שנהג לא יקח אתכם במחיר הפסד, אבל לכל נהג יש שיקולים משלו – לפעמים הוא בדרך לאסוף לקוח ואתם בדרך, הוא מסיע חבילה ולכן הנסיעה כבר שולמה, הוא בדרך הביתה ואתם מצטרפים על המסלול – כלומר השיקולים העסקיים שלו מאפשרים לו להרוויח גם ממחיר נמוך. מה גם שיש נהגים שלא עובדים עם תחנת מוניות כך ש 100% ממחיר הנסיעה הוא שלהם.

פער המחירים הוא כמעט 50% בין מיקוח לבין נסיעה במונה. לפעמים המונית הראשונה לא תסכים להסיע אתכם במחיר זול, אבל אם יש לכם את אורך הרוח והרצון להתמקח עם 2-3 מוניות המחיר יצנח פלאים. כלומר גם נהגי מוניות מבינים שהם חייבים להוריד מחירים כי כאמור המחיר הנוכחי מונע מאנשים להשתמש במוניות והמחיר באמצעות אפליקציה שאינו ניתן למיקוח גבוה משמעותית מהמחיר אותו תוכלו לקבל בהרמת יד ברחוב.

אם כן, לדעתי, "גט טקסי" לא נלחמת ביוקר המחיה היא מרוויחה פחות בגלל התופעה העתיקה בכלכלה שנקראת "תחרות". גט טקסי פשוט מבצעת מהלך חסימה ל"אובר" באמצעות שימוש בטכניקה של "דולר ראשון". התחרות כמובן תגרור את תחנות המוניות הנוספות להוריד מחירים שכן הכלל בכלכלה הוא שהמחיר הגבוה שאדם מוכן לשלם על שירות הוא המחיר הנמוך שמוצע בשוק לאותו השירות (בד"כ לא אם אתם ישראלים 🙂 ).

ממליץ לכם להשתמש באפליקציית "הרמת היד" על הכביש זה אומנם נטול פוזה אך בהחלט משחרר.

שלישיית מה קשור במערכון על נהגי מונית:

Comments

comments

פורסם ב: בלוג, מכירות, פיתוח עסקי, שיווק תגיות: אובר, גט טקסי, דולר ראשון, מניפולציה, פסיכולוגיה מכירתית
« הקודם
הבא »

אודות

אני פועל תחת שני כובעים שנים רבות. האחד כובע של יזם אינטרנט המעורב במספר פרוייקטים אינטרנטיים ושותף בהם. הכובע השני הוא כיועץ לחברות וארגונים. במהלך השנים עבדתי עם מאות חברות שונות בישראל ובעולם במגוון רחב של תחומים עסקיים ושיווקים.

באתר אני מנסה להביא ולהציג חלק מהגישות על פיהן אני עובד ומייעץ לרוב גישות המתבססות על ידע בתחום מדעי ההתנהגות, שיווק און ליין, מהסוציולוגיה והפסיכולוגיה החברתית.
להציג את כל הפוסטים של רן ברכה

יצירת קשר
צרו קשר עוד היום לפגישת היכרות ראשונית לאבחון העסק ליצירת קשר: 072-2570445

    שם (חובה)

    דואר אלקטרוני (חובה)

    נושא

    תוכן ההודעה

    • אחרונים
    • תגובות
    • פופולאריים
    • תגים
    • תוכנית שותפים - האם באמת אפשר להתעשר או לייצר הכנסה נוספת עם רשת שותפים?
    • 5 דברים שכל יזם מצליח צריך ללמוד מסיפור יציאת מצרים
    • שוטף 30 האם משהו התקדם עם החוק?
    • דיאטת פליאו - האם האדם הקדמון אכן חי על פי כללי התזונה הפליאוליתית?
    • בחירת בני זוג - 5 התכונות העקריות שאנחנו מחפשים בחיפוש אחר בני זוג
        • NLP
        • אומנויות לחימה
        • אושר
        • בני זוג
        • גן עדן
        • הטיות קוגניטיבות
        • הכרויות
        • הנעה להצלחה
        • הצלחה עסקית
        • השפעה מנטלית
        • זימברדו
        • חירות
        • כתות
        • מדיטציה
        • מדריך למורה אומנויות לחימה
        • מוטיבציה חיצונית
        • מוטיבציה להצליח
        • מוטיבציה עסקית
        • מיינד קונטרול
        • מילגרם
        • מכירות
        • מנטליזים
        • מניפולציה
        • ניהול עסקי
        • סרטוני מוטיבציה
        • סרטי מוטיבציה
        • פסיכולוגיה חברתית
        • פסיכולוגיה חיובית
        • פסיכולוגיה מכירתית
        • פסיכולוגיה של האושר
        • פסיכולוגיה של מכירות
        • פרקסיס
        • צה"ל
        • צייתנות
        • קאוצ'ינג
        • קוגניציה
        • קונפורמיות
        • שיווק התנהגותי
        • שיווק עסק
        • שיווק תאגידי
        • שליטה בעובדים
        • שליטה מנטלית
        • שנגרילה
        • תודעה
        • תפיסה
        ‎קורטקס - שיווק קוגניטיבי‎

        6 תגובות

        1. moniotorgil ינואר 13, 2015 בשעה 2:56 pm הגב

          היי רן, אחלה של פוסט, תודה לך על פרסום דעתך האישית על הנושא של אפליקציית גט טקסי.

        2. שבי מרץ 1, 2015 בשעה 2:56 am הגב

          בנסיעה עירונית חלה על נהג המונית חובת הפעלת מונה שדרכו הוא משלם על הכנסותיו מס הכנסה, מע״מ וביטוח לאומי. אתה לא עלית על שום ״פטנט״ אתה אונס נהגי מונית לעבור על החוק ולהעלים מסים. וגם אינסטלטור יחתוך לך במחיר אם תעבוד איתו בשחור. לא הייתי מתהדר בהישג המפוקפק שלך לתפוס מונית חאפר שמוכן לקחת אותך בחצי מחיר. אם אתה חושב שהמחירים יקרים כדאי שתקרא את הכתבה:

          http://m.calcalist.co.il/article.aspx?guid=3649492

          יש לך עוד דוגמאות לבעלי מקצוע שאתה גורם להם לעבור על החוק?

          • רן ברכה מרץ 1, 2015 בשעה 6:46 am הגב

            תודה על התגובה…
            אני אענה למרות שהיא לא רלוונטית למאמר.
            איפה קראת בכל המאמר שאני לא לוקח קבלה או שהנהג לא מוציא או שמדובר בנהג חאפר???? הנהג יכול להדפיס את הקבלה מהמכשיר כשהוא סוגר מחיר.
            הפעלת המונה היא למטרות מניעת ויכוח – הוא מחוייב לפתוח מונה כשירות אלא עם כן הסכמת למחיר אחר.
            מכיוון שאני עצמאי אני מזדכה על כל הנסיעות שלי ולכן תמיד לוקח חשבונית ומשתדל לא לעלות למוניות של חאפרים קיצוניים שהן לרוב מסריחות, בלי מיזוג ועם נהג מעשן.
            כשנהג לוקח נוסע מזדמן על הכביש כל הרווח שלו ללא עלויות בניגוד לעבודה עם תחנת מוניות או עם גט טקסי שם יש לו אטו תשלום בסיס או חלוקת רווחים, נהגים שונים עושים שיקולים שונים, כך מנהלים עסק.
            ולכן משתלם לעצור מונית על הדרך בגלל שלנהג יש שיקולים שונים של רווחיות.

            עם כל הצער לקרוא על הרווחיות הנמוכה של נהגי המוניות – כך המצב בכל תחום במשק – קוראים לזה דיפלציה – שהצריכה יורדת ואיתה השוק מתכווץ.
            http://www.themarker.com/markets/marketmoney/1.2565718

            לאחרונה יצאו רצף של כתבות בכלכליסט וזו שציינת אחת מהן על מסכנותם של בעלי מקצוע שונים. העובדה היא שתמיד יש מי שמרוויח בכל תחום ויש כאלו שלא יוציאו פרנסה.
            אני מניח שנהג שמחכה

            • שבי מרץ 25, 2015 בשעה 1:07 am הגב

              תודה על התשובה אבל זה מאוד רלוונטי, ידידי רן, אתה נוסע עם נהגי מוניות שמפרים את החוק ואני בטוח שהם מצפצפים על עוד חוקים, שבסופו של יום עלולים לפגוע בך (אולי המונית עצמה אינה תקינה בטיחותית?)
              רן, אם הנהג היה יודע שאתה תבקש חשבונית מס, בסוף הנסיעה, אני בטוח שהוא לא היה מסכים לקחת אותך ללא מונה. תבין שהסיבה היחידה שהוא לוקח אותך ללא מונה, היא הרצון שלו להרוויח כסף בשחור ולא לשלם מע"מ מס הכנסה וביטוח לאומי.
              תקווה שנגוזה לבסוף…
              אני מנחש שהנהג מחמיץ פנים כשאתה מבקש חשבונית בסוף הנסיעה. נכון?
              בוא נעשה סדר: תקנה ‎510(א) אוסרת על נהג מונית להסיע נוסע בתוך העיר ללא הפעלת מונה
              בנסיעה בינעירונית, רשאי נהג מונית שלא להפעיל את המונה ובלבד שיגבה שכר נסיעה כקבוע במחירון (בתוך העיר הנהג חייב להפעיל מונה!!)
              http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&iotype=w&id=519:mehiron-moniyot&catid=82:2010-04-14-07-13-28&Itemid=118&lang_ovrrde=ENG

              אני מפנה אותך לכתבה מגלובס שמדברת על הסכם מראש בין הנוסע לנהג:
              http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=568554

              השופט העליון מישאל חשין קבע, "הנהג חייב להפעיל מונה. אם ההסכם מיטיב עם הנוסע, הנהג איננו חייב לגבות את המחיר הנקוב במונה, אך כל עוד התקנה המחייבת את הפעלת המונה נמצאת בתוקף, אין להסיע נוסעים ללא הפעלת מונה."
              שמישהו יעדכן את כבוד השופט שאי אפשר לבטל את המונה או לבטל את החשבונית שהפיק המונה.
              השופט חשין רוצה שאני אקח לך 30 ש"ח ואשלם מע"מ מס הכנסה וביטוח לאומי על 50 ש"ח?
              תסכים איתי שזה לא הגיוני?

              ראה חלק ב': נסיעה מיוחדת שלא לפי מונה :
              http://media.mot.gov.il/PDF/HE_TRAFFIC_PUBLIC/Taharif_monit.pdf

              אי הפעלת מונה מונית – כתב אישום:
              http://www.fridmanwork.com/X4998.html

              • רן ברכה מרץ 25, 2015 בשעה 7:21 am

                כל יום לומדים דבר חדש 🙂
                ותודה כמובן על הבאת המידע המושקע.

                מהיום אני מבטיח לבקש הפעלת מונה בתחילת נסיעה ואת המחיר אני סוגר מראש – וכן אני ממש לא מעוניין שיפסידו עלי לכן תמיד אני מציין שארצה קבלה על התשלום, הסר דאגה.
                באשר לחוקים ודעתי עליהם – אני יכול להפנות אותך למאמר שלי נוסף על מהות החוק.
                חוק חוקי שאינו חוקי

                אני בטוח שגם אם יש חוק על הפעלת מונה, כוונת המחוקק היתה למנוע הטעיה של לקוחות, אבל מבחינת המדינה מה ששיחשב בעברה הוא הימנעות מדיווח על תשלום.
                אני בספק אם מישהו עוקף את התקנה הזו ומניח שרק במקרה של בורורת אי הפעלת מונה או סימון נסיעה תעמוד כנגד הנהג.

                מבחינת המחיר כל נהג יכול לעשות את השיקולים שלו, תחרות זה דבר טוב.

                ואני בטוח שתחנות המוניות הותיקות שמחות וגם גט טקסי להיות חלק משוק תחרותי פתוח 🙂
                ואם אתם רוצים להיות חלק מהתחרות שווה לנהגים להתמקד להתאגד ולדרוש הורדת מיסים על הסולר ועל תחזוקת המוניות כיוון שזה מרכיב משמעותי בעלות הניסעה שאינו מגיע לנהג או לנוסע.
                במקום לחפש טעות בתקנה זו או אחרת.

                נ.ב
                אני יודע שבמשך שנים רבות ניתן היה להטעות את המונה בצורות שונות ולהעלות את המחיר לנוסעים כך שלא הייתי סומך על מונה כמדד אובייקטיבי חד משמעי.

        3. שבי מרץ 26, 2015 בשעה 2:13 am הגב

          🙂 אני לא מתיימר להיות יותר צדיק מהאפיפיור, ממש לא, אני רק כעסתי קצת על ה"שידול" שאתה עושה. אבל כרו"ח שמייצג נהגי מוניות, בתחנת מוניות מאוד מפורסמת, אני נחשף למאות סכסוכים שאת חלקם היה אפשר לפתור בשיטה של כבוד השופט חשין, דהיינו הפעלת מונה בכל מקרה.
          כמובן שאני לא ממליץ להשאיר את המונה דלוק עד סוף הנסיעה… אני לא רוצה שיזרקו אותי מכל המדרגות ולא תהיה לי עבודה, גם ככה כמעט לא מקשיבים לי בעניין המונה.
          אבל כדאי שתדע שלא תמיד המחיר שאתה מציע הוא זול, אולי אני מכיר דרך קיצור? אולי אני יודע דברים שאתה לא יודע כי יש לי מכשיר קשר? אולי חשבת שיש פקקים בדרך מסוימת ולהפתעתך אני נסעתי בדרך צדדית, הרי סחבק נהג מונית שמכיר את תל אביב יותר טוב מאזרח ממוצע, מניסיוני סוגרים מחיר שבדרך כלל מופקע ומוגזם כי כולם חוששים מהמונה בשעות הלחץ.
          קרה לך ששילמת מחיר מופקע רק כי נסיעה קבועה של 40 דקות בפקק קבוע, הפכה לנסיעה של 20 דקות, לאור העובדה שהיה חפץ חשוד ברחוב שמצטלב עם הרחוב שהנהג החליט לנסוע בו?
          רן זה מקרה אמיתי והנוסע החליט לתבוע את הנהג שדרש בסוף הנסיעה את הסכום שסוכם עליו מראש.
          אני רציני!! הנהג דרש לקבל 50 ש"ח כפי שסוכם מראש למרות שבשעה 8:30 בבוקר, רחוב אבא הילל ברמת גן היה ריק מרכבים.
          תחשוב שאחד כזה יכול לתבוע את נהג המונית ואפילו לסכן את הפרנסה שלו (שלילת רישיון רכב ציבורי לשנה) מה שאני ממליץ לחברה מהתחנה- להפעיל מונה ולכבות אותו ברגע שהמונה מגיע למחיר שהנוסע סגר מראש. אם סיכמת 30 ש"ח אפשר לסגור את המונה לפני ההגעה ליעד. אם המונה הגיע בסיום הנסיעה ל 25 ש"ח אני בטוח שאתה תעריך את היושר של הנהג ותתן לו טיפ על הגינות.

        השארת תגובה

        ביטול

        תכנים
        • יצירת קשר
        • לקוחות
        • שירותים שלנו
        • בלוג
        • תובנות
        • ייעוץ עסקי שיווקי
        גלילה לראש העמוד
        דילוג לתוכן
        פתח סרגל נגישות

        כלי נגישות

        • הגדל טקסט
        • הקטן טקסט
        • גווני אפור
        • ניגודיות גבוהה
        • ניגודיות הפוכה
        • רקע בהיר
        • הדגשת קישורים
        • פונט קריא
        • איפוס