קורטקס – שיווק התנהגותי
  • ייעוץ עסקי
  • בלוג
    • שיווק
    • שיווק באינטרנט
    • מוטיבציה
    • מנהיגות
    • מכירות
    • פילוסופיה
    • משא ומתן
  • אודות
    • בסיס הידע
    • התמחות מקצועית
    • יישומים פרקטיים
    • דיבייט ורטוריקה
      • מה זה דיבייט?
      • רטוריקה – אמנות השכנוע
    • הצלחה של עסקים קטנים
  • תובנות
    • תעתועי ראיה
    • שיווק ופרסום
    • פיזיולוגיה
    • נשימה
    • מוח
    • הנדסה חברתית
  • תחומי עיסוק
    • ייעוץ עסקי שיווקי
    • פיתוח אנשי מכירות
    • שיווק באינטרנט לעסקים
    • ייעוץ אסטרטגי: פיתוח אסטרטגיה שיווקית
    • פיתוח מנהלים
    • הכשרה למשא ומתן
    • ייעוץ ארגוני
  • יצירת קשר
  • ייעוץ עסקי
  • בלוג
    • שיווק
    • שיווק באינטרנט
    • מוטיבציה
    • מנהיגות
    • מכירות
    • פילוסופיה
    • משא ומתן
  • אודות
    • בסיס הידע
    • התמחות מקצועית
    • יישומים פרקטיים
    • דיבייט ורטוריקה
      • מה זה דיבייט?
      • רטוריקה – אמנות השכנוע
    • הצלחה של עסקים קטנים
  • תובנות
    • תעתועי ראיה
    • שיווק ופרסום
    • פיזיולוגיה
    • נשימה
    • מוח
    • הנדסה חברתית
  • תחומי עיסוק
    • ייעוץ עסקי שיווקי
    • פיתוח אנשי מכירות
    • שיווק באינטרנט לעסקים
    • ייעוץ אסטרטגי: פיתוח אסטרטגיה שיווקית
    • פיתוח מנהלים
    • הכשרה למשא ומתן
    • ייעוץ ארגוני
  • יצירת קשר
קורטקס – שיווק התנהגותי
  • ייעוץ עסקי
  • בלוג
    • שיווק
    • שיווק באינטרנט
    • מוטיבציה
    • מנהיגות
    • מכירות
    • פילוסופיה
    • משא ומתן
  • אודות
    • בסיס הידע
    • התמחות מקצועית
    • יישומים פרקטיים
    • דיבייט ורטוריקה
      • מה זה דיבייט?
      • רטוריקה – אמנות השכנוע
    • הצלחה של עסקים קטנים
  • תובנות
    • תעתועי ראיה
    • שיווק ופרסום
    • פיזיולוגיה
    • נשימה
    • מוח
    • הנדסה חברתית
  • תחומי עיסוק
    • ייעוץ עסקי שיווקי
    • פיתוח אנשי מכירות
    • שיווק באינטרנט לעסקים
    • ייעוץ אסטרטגי: פיתוח אסטרטגיה שיווקית
    • פיתוח מנהלים
    • הכשרה למשא ומתן
    • ייעוץ ארגוני
  • יצירת קשר
  • ייעוץ עסקי
  • בלוג
    • שיווק
    • שיווק באינטרנט
    • מוטיבציה
    • מנהיגות
    • מכירות
    • פילוסופיה
    • משא ומתן
  • אודות
    • בסיס הידע
    • התמחות מקצועית
    • יישומים פרקטיים
    • דיבייט ורטוריקה
      • מה זה דיבייט?
      • רטוריקה – אמנות השכנוע
    • הצלחה של עסקים קטנים
  • תובנות
    • תעתועי ראיה
    • שיווק ופרסום
    • פיזיולוגיה
    • נשימה
    • מוח
    • הנדסה חברתית
  • תחומי עיסוק
    • ייעוץ עסקי שיווקי
    • פיתוח אנשי מכירות
    • שיווק באינטרנט לעסקים
    • ייעוץ אסטרטגי: פיתוח אסטרטגיה שיווקית
    • פיתוח מנהלים
    • הכשרה למשא ומתן
    • ייעוץ ארגוני
  • יצירת קשר
כנסים הטעויות הקריטיות שחייבים להימנע מהן אם רוצים למכור
ראשי » בלוג » כנסים הטעויות הקריטיות שחייבים להימנע מהן אם רוצים למכור
ינואר 2, 2015 אין תגובות רן ברכה

השבוע יצא לי ללכת לשני כנסים שעוסקים בתחום השיווק באינטרנט האחד הוא הכנס של דה מרקר והשני הכנס Next Case של פאבל. בשני הכנסים יצא לי לראות שלוש תופעות התתנהגותיות שחזרו על עצמן שלדעתי הן מאוד שליליות ומונעות מעסקים לצמוח ומנעות מהבקרים אפשרויות למכור. על כנסים כבר כתבתי מספר פעמים כמו על האופן בו בית עסק צריך להציג בכנס: "להציג בתערוכה ולהשיג לקוחות"

שלוש טעויות שיש להמנע מהן בביקור בכנסים (וכשאני אומר "רעות" אני אומר זאת בצורה עדינה):

  1. הימנעות מיצירת קשר עם מבקרים אחרים – קשר יכול להיווצר במגוון צורות – החל ממבט ועד לשיחה. אני דוגל בגישה של יצירת קשר יזום עם אנשים אחרים כחלק מאינטראקציה כוללת כמו המתנה משותפת בתור לקפה, עמידה ליד אחד השולחנות, מפגש בביתן תצוגה וכו'. כלומר למצוא סיבה להתחיל לדבר על נושא ששני הצדדים נחשפים אליו או כזה הקורה בסביבתם. זו יכולה להיות סם הצגה עצמית "הי אני רן
    בכנסים שמתי לב שאנשים נמנעים ממבטים עם זרים להם כלומר לא נפתחות אופציות להכיר לקוחות/עמיתים חדשים בגלל הסתת המבט ו"שידור" לסביבה שאתם לא מעוניינים בתקשורת. לא משנה מה סיבה לכך בין אם מדובר בתחושה של מובכות או ביישנות או חוסר עיניין – התוצאה היא הרסנית לעסק כיוון שלא רק שהיא מונעת הזדמנויות היא גם יוצרת תחושה של דחיה לצד השני. ניסיון נוסף ליצירת קשר כנראה שכבר לא יעלה בהמשך היום על כן חשוב ליצר אינטראקציה מידית ונעימה.
  2. תחושת "עליונות" – תושה שלרוב מאפיינתמבקרים של כנסים בתחומי ההי טק, עורכי דין וכנסים העוסקים בשיווק. לעיתים בעלי תפקידים בכירים, חברות שנמצאות בגל ההצלחה או אפילו מנהלי משרד לא כל כך מוצלח אבל כאלו שמתגאים בעצמם עד כדי התנתקות מהסובבים. לא משנה כמה אתם טובים כרגע לכולם יש תקופות טובות וטובות פחות תתמקדו ביצירת קשרים עם אחרים ופתחו את האינטראקציות איתם הרי זו הסיבה שהגעתם לכנס/תערוכה.
    בנוסף, מפגש עם אנשים רבים מהתחום שלכם יכול לחשוף אתכם למגמות חדשות ולהזדמנויות ולתרום לכם אף על פי ש"אתם יודעים כבר הכל".
  3. הימנעו מביקורת שלילית – באחד מהכנסים התחלתי לדבר עם בחורה ובחור שעמדו לידי. "מה אתם עושים?" הבחורה שאלה. הסברתי לה במספר מילים על החברה החדשה שאנחנו משיקים בימים אלו – היא מיד חייכה ואמרה "יש מלא כמוכם" תכף גם תגידו שיש לכם זה "אלגוריתם" וש"אתם ייחודיים" אמרה בצורה מודגשת וצינית.

שאלתי אותה ובמה אתם עוסקים היא השיבה "אנחנו חברת השמה" ואני עניתי לה "יש מלא כמוכם.." בחיוך וקריצה.
בכל תחום יש המון חברות לכל אחד יש את הייחודיות שלו ויש כאלו שאין להם שום ייחודיות או שאין להם שום טכנולוגיה או ידע – חלק מהחבר תיעלמו אחרי זמן קצר חלק יעלמו אחרי מספר שנים כוללת חברות ענק. חלקן חברות מבריקות שפשוט לא מצליחות וחלקן גם ממש מצליחות בלי שידעו עליהן.

אבל כל זה אינו רלבנטי, בכנס תמיד תהיו חיוביים כלפי הצד שכנגד, כי המשימה הבאה שלה היתה להפוך אותי ללקוח של החברה שלה. כמובן שזה כבר ניסיון חסר סיכוי.

ההתנהלות הנכונה של חברה שמעוניינת לגייס לקוחות בכנס צריכה להיות אחרת:
"מה אתם עושים?" מחכים לתשובה.
"איזה יופי, איך אתם מתכננים להתחרות בחברות אחרות בתחום? האם יש לכם אלגוריתם ייחודיי או טכנולוגיה?"
"ואוו, נשמע מעולה". (גם אם זה לא כל כך נכון כי לפעמים חברות משנות כיוון ואתם כמוכרי שירות תעזרו להם להצליח).

"רק שתדעו שאנחנו חברת השמה מומחית בתחום שלכם, נשמח לעזור לכם לגייס אנשים בתחום שלכם. זה הרי תחום המומחיות שלנו. בדיוק יש לנו כמה פורשים מחברות של מתחרים שלכם למה לא תזמינו אותם לראיון?".
אם היא היתה פועלת כך, כנראה שבמקום הייתי חותם לה על הסכם לגיוס עובדים שאנחנו מחפשים בימים אלו.
זו רק דוגמא אחת לכמה מפגשים שנחשפתי אליהם שהתגובה בהם היתה שלילית או ביקורתית כלפי או כלפי אנשים אחרים בכנס.

כבר הגעתם לכנס, התלבשתם יפה, דברו עם אנשים, צאו מאזור הנוחות של הישיבה ליד חברים ומכרים, תתנהלו בחיוך ובאופן חיובי ובכלל תתרגלו התנהגות נכונה אם תבקרו בכנסים נוספים. גם אם אתם שכירים ומקום העבודה שלח אתכם, נצלו את כנסים/תערוכה על מנת להכיר אנשים חדשים ולמצוא הזדמנויות תעסוקתיות. אפשר להיות נחמדים, חייכנים ותקשורתיים גם אם השגתם את כל המטרות שלכם בחיים.

תזכרו הכי חשוב זה ליהנות ב כנסים ותערוכות לא להתעמת, לא להיות ביקרתי ולא להיות מנותק מהסביבה.

בהצלחה.

Comments

comments

פורסם ב: בלוג, מכירות, מנהיגות, משא ומתן, שיווק תגיות: התנהגות בכנס, מינגלינג, מכירות, מכירתיות, תערוכה
« הקודם
הבא »

אודות

אני פועל תחת שני כובעים שנים רבות. האחד כובע של יזם אינטרנט המעורב במספר פרוייקטים אינטרנטיים ושותף בהם. הכובע השני הוא כיועץ לחברות וארגונים. במהלך השנים עבדתי עם מאות חברות שונות בישראל ובעולם במגוון רחב של תחומים עסקיים ושיווקים.

באתר אני מנסה להביא ולהציג חלק מהגישות על פיהן אני עובד ומייעץ לרוב גישות המתבססות על ידע בתחום מדעי ההתנהגות, שיווק און ליין, מהסוציולוגיה והפסיכולוגיה החברתית.
להציג את כל הפוסטים של רן ברכה

יצירת קשר
צרו קשר עוד היום לפגישת היכרות ראשונית לאבחון העסק ליצירת קשר: 072-2570445

    שם (חובה)

    דואר אלקטרוני (חובה)

    נושא

    תוכן ההודעה

    • אחרונים
    • תגובות
    • פופולאריים
    • תגים
    • תוכנית שותפים - האם באמת אפשר להתעשר או לייצר הכנסה נוספת עם רשת שותפים?
    • 5 דברים שכל יזם מצליח צריך ללמוד מסיפור יציאת מצרים
    • שוטף 30 האם משהו התקדם עם החוק?
    • דיאטת פליאו - האם האדם הקדמון אכן חי על פי כללי התזונה הפליאוליתית?
    • בחירת בני זוג - 5 התכונות העקריות שאנחנו מחפשים בחיפוש אחר בני זוג
        • NLP
        • אומנויות לחימה
        • אושר
        • בני זוג
        • גן עדן
        • הטיות קוגניטיבות
        • הכרויות
        • הנעה להצלחה
        • הצלחה עסקית
        • השפעה מנטלית
        • זימברדו
        • חירות
        • כתות
        • מדיטציה
        • מדריך למורה אומנויות לחימה
        • מוטיבציה חיצונית
        • מוטיבציה להצליח
        • מוטיבציה עסקית
        • מיינד קונטרול
        • מילגרם
        • מכירות
        • מנטליזים
        • מניפולציה
        • ניהול עסקי
        • סרטוני מוטיבציה
        • סרטי מוטיבציה
        • פסיכולוגיה חברתית
        • פסיכולוגיה חיובית
        • פסיכולוגיה מכירתית
        • פסיכולוגיה של האושר
        • פסיכולוגיה של מכירות
        • פרקסיס
        • צה"ל
        • צייתנות
        • קאוצ'ינג
        • קוגניציה
        • קונפורמיות
        • שיווק התנהגותי
        • שיווק עסק
        • שיווק תאגידי
        • שליטה בעובדים
        • שליטה מנטלית
        • שנגרילה
        • תודעה
        • תפיסה
        ‎קורטקס - שיווק קוגניטיבי‎

        השארת תגובה

        ביטול

        תכנים
        • יצירת קשר
        • לקוחות
        • שירותים שלנו
        • בלוג
        • תובנות
        • ייעוץ עסקי שיווקי
        גלילה לראש העמוד
        דילוג לתוכן
        פתח סרגל נגישות

        כלי נגישות

        • הגדל טקסט
        • הקטן טקסט
        • גווני אפור
        • ניגודיות גבוהה
        • ניגודיות הפוכה
        • רקע בהיר
        • הדגשת קישורים
        • פונט קריא
        • איפוס