קורטקס – שיווק התנהגותי
  • ייעוץ עסקי
  • בלוג
    • שיווק
    • שיווק באינטרנט
    • מוטיבציה
    • מנהיגות
    • מכירות
    • פילוסופיה
    • משא ומתן
  • אודות
    • בסיס הידע
    • התמחות מקצועית
    • יישומים פרקטיים
    • דיבייט ורטוריקה
      • מה זה דיבייט?
      • רטוריקה – אמנות השכנוע
    • הצלחה של עסקים קטנים
  • תובנות
    • תעתועי ראיה
    • שיווק ופרסום
    • פיזיולוגיה
    • נשימה
    • מוח
    • הנדסה חברתית
  • תחומי עיסוק
    • ייעוץ עסקי שיווקי
    • פיתוח אנשי מכירות
    • שיווק באינטרנט לעסקים
    • ייעוץ אסטרטגי: פיתוח אסטרטגיה שיווקית
    • פיתוח מנהלים
    • הכשרה למשא ומתן
    • ייעוץ ארגוני
  • יצירת קשר
  • ייעוץ עסקי
  • בלוג
    • שיווק
    • שיווק באינטרנט
    • מוטיבציה
    • מנהיגות
    • מכירות
    • פילוסופיה
    • משא ומתן
  • אודות
    • בסיס הידע
    • התמחות מקצועית
    • יישומים פרקטיים
    • דיבייט ורטוריקה
      • מה זה דיבייט?
      • רטוריקה – אמנות השכנוע
    • הצלחה של עסקים קטנים
  • תובנות
    • תעתועי ראיה
    • שיווק ופרסום
    • פיזיולוגיה
    • נשימה
    • מוח
    • הנדסה חברתית
  • תחומי עיסוק
    • ייעוץ עסקי שיווקי
    • פיתוח אנשי מכירות
    • שיווק באינטרנט לעסקים
    • ייעוץ אסטרטגי: פיתוח אסטרטגיה שיווקית
    • פיתוח מנהלים
    • הכשרה למשא ומתן
    • ייעוץ ארגוני
  • יצירת קשר
קורטקס – שיווק התנהגותי
  • ייעוץ עסקי
  • בלוג
    • שיווק
    • שיווק באינטרנט
    • מוטיבציה
    • מנהיגות
    • מכירות
    • פילוסופיה
    • משא ומתן
  • אודות
    • בסיס הידע
    • התמחות מקצועית
    • יישומים פרקטיים
    • דיבייט ורטוריקה
      • מה זה דיבייט?
      • רטוריקה – אמנות השכנוע
    • הצלחה של עסקים קטנים
  • תובנות
    • תעתועי ראיה
    • שיווק ופרסום
    • פיזיולוגיה
    • נשימה
    • מוח
    • הנדסה חברתית
  • תחומי עיסוק
    • ייעוץ עסקי שיווקי
    • פיתוח אנשי מכירות
    • שיווק באינטרנט לעסקים
    • ייעוץ אסטרטגי: פיתוח אסטרטגיה שיווקית
    • פיתוח מנהלים
    • הכשרה למשא ומתן
    • ייעוץ ארגוני
  • יצירת קשר
  • ייעוץ עסקי
  • בלוג
    • שיווק
    • שיווק באינטרנט
    • מוטיבציה
    • מנהיגות
    • מכירות
    • פילוסופיה
    • משא ומתן
  • אודות
    • בסיס הידע
    • התמחות מקצועית
    • יישומים פרקטיים
    • דיבייט ורטוריקה
      • מה זה דיבייט?
      • רטוריקה – אמנות השכנוע
    • הצלחה של עסקים קטנים
  • תובנות
    • תעתועי ראיה
    • שיווק ופרסום
    • פיזיולוגיה
    • נשימה
    • מוח
    • הנדסה חברתית
  • תחומי עיסוק
    • ייעוץ עסקי שיווקי
    • פיתוח אנשי מכירות
    • שיווק באינטרנט לעסקים
    • ייעוץ אסטרטגי: פיתוח אסטרטגיה שיווקית
    • פיתוח מנהלים
    • הכשרה למשא ומתן
    • ייעוץ ארגוני
  • יצירת קשר
התוצאות האמיתיות של מרתון תל אביב
ראשי » בלוג » התוצאות האמיתיות של מרתון תל אביב
מרץ 2, 2014 אין תגובות רן ברכה

ביום השישי האחרון שוב יצאו עשרות אלפי רצים לריצת מרתון תל אביב והקיפו את העיר במסלולים שונים ובטווחי ריצה שונים. רוב הרצים השתתפו במסלולים הקצרים ורק מיעט רץ את המרתון לכל אורכו.
המשתתפים הגיעו מכל קצוות הארץ ומלבד חיבתם לריצה או לפחות חיבתם לטרנדים היה עוד דבר אחד משותף בין הכל הרצים והוא החשיפה שלהם לפרסומת הספונסר הראשי – סמסונג.

את המרתון ארגנה עירית תל אביב יחד עם סמסונג, למעשה השם הרשמי של התחרות הוא "מרתון סמסונג תל אביב". מאחר ואלו נותני החסות הראשית לתחרות, בנוסף השתתפו ארגונים כלכלים שונים במתן חסויות לאירוע.

אני כמעט בטוח שרובכם לא שמעתם את המושג – "אחריות תאגידית", בשנים האחרונות תאגידים גדלו והפכו ובחלקם צמחו מעבר לגודלן של מדינות קטנות. תאגידים אלו פועלים בעולם גלובאלי והבינו את הצורך להביא ערכים שונים אל החברות בהם פועלים.
"אחריות תאגידית מחייבת תאגיד לנהוג בהגינות כלפי עובדיו, לקוחותיו, ספקיו, קבלני המשנה שלו ועובדיהם. עליו להגן על משאבי טבע ולבחון שיקולי קיימות". ד"ר מילי פרי ב ynet

בפועל הצורך בפעילות חברתית קהילתית עונה לתאגיד על מספר צרכים כמו תדמית מהוגנת, מעורבות קהילתית שמונעת ביקורת, העברת ערכיות וכללי ההתנהגות של הארגון למדינות השונות בהם התאגיד פועל מה שיקל עליו בתקשורת עם העובדים המקומיים ושמירה על כללים כלל ארגוניים… וכמובן, הכי חשוב אחריות תאגידית יוצרת קשר בלתי אמצעי עם הלקוח הסופי.
מטרת המאמר הוא לא לדון באספקטים מוסריים של אחריות תאגידית, כי אין כאלו 🙂
המטרה להראות ממש בקצרה איך בכמה שגיאות קלות, הופכים את האחריות התאגידית מפעולה חיובית לפעולה שלילית שמנציחה את תדמית התאגיד וככזו המאבדת את המטרה העיקרית שלו – תקשורת שיווקית חיובית עם הציבור המקומי.
המרתון הנוכחי יצר מספר נקודות התנגשות עם הציבור בנושאים הבאים:
1. על מנת לקיים את המרתון בוטלו ימי לימוד של תלמידים באזור תל אביב. מה שהעלה את חמתם של חלק מההורים ושל אנשי חינוך – הטענה לפגיעה פדגוגית עבור אירוע שיווקי.
2. סמסונג הקימה מתקן מול העיריה – מתקן שחסם את המעבר ולמעשה את כל כיכר רבין מהמהלך שפגע בתושבי המקום שמסלול ההליכה שלהם נחסם, וזו דוגמא מצויינת להראות כמו תאגיד חזק ודורסני שחוס דרכים.
3. עבור המרתון נסגרו כבישים ונוצרו פקקים סביב העיר, תושבי העיר נשארו לכודים בבתים ובמכוניות בפפקים מתמשכים ואת הקללות הרבות אפשר למצוא בטוקבקים, בפוסטים, פייסבוק וכו'.

עוד לפני יום המרתון החלו דיונים אודות המרתון והשפעותיו, דיון רחב היקף ולרוב ממש לא חיובי. כלומר, סמסונג, לא קיבלה את החשיפה לה ציפתה אלא נפלה את תוך קלחת של דיונים ציבוריים ותדמית לא חיובית בעיקרה. אני בטוח שהתדמית של סמסונג לא נפגעה, כי מי שספג את רוב הביקורת הוא רון חולדאי ראש העיר. אבל גם המטרה שלשמה סמסונג השתתפה בפרוייקט לא הושגה, היא לא זכתה ממעורבות חברתית אנשי השיווק של סמסונג יצרו "התערבות חברתית" כלומר פגעו בסדר הציבורי הקיים. קריאה נוספת: בני הערובה של חולדאי וסמסונג – אסף לבנון

לסיכום: אם אתם מתכננים פרוייקטים שיווקים הכוללים מהלכים של מעורבות חברתי, על מנת להשיג את המטרה אתם לא יכולים לפגוע במרקם החברתי העירוני. אל תתנהגו כמו תאגיד, בנו את מתקני הקד"ם שלכם בצורה כזו שיהפכו להיות חלק מהעיר ולא גוש אגרסיבי חוסם. שלבו אותם במרחב האורבני הקיים ממש לא קשה מול הסטנדרט שנקרא עירית תל אביב.
ולכם הקוראים, תזכרו שדבר אחד הוא להשתתף בתחרות ודבר שני הוא להשתתף בתחרות שמטרתה היא שיווק לא מודע של ערכי המוצר עבורכם. אבל בכל קנה מידה זה  חריג להסכים להיות נתון למניפולציות שיווקיות וגם לשלם דמי השתתפות – זה כמו לשלם על צפיה בפרסומות בטלויזיה.

* אני לא יודע אם זו מקריות, אבל יום לפני המרתון סמסונג העולמית הודיעה שהיא מצמצמת את זיכיון לשיווק של סמסונג ע"י בן דב, שאחז בזכיון מעל לעשור. וכנראה (מבוסס על ניחוש פרוע) שהמרתון היה אמור להיות ירית הפתיחה של מה שנראה כמו יבוא ישיר של חברת סמסונג למוצריה. http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000920065

Comments

comments

פורסם ב: בלוג, מכירות, פיתוח עסקי, שיווק תגיות: מעורבות חברתית, שטיפת מוח, שיווק תאגידי, תאגידים
« הקודם
הבא »

אודות רן ברכה


להציג את כל הפוסטים של רן ברכה

יצירת קשר
צרו קשר עוד היום לפגישת היכרות ראשונית לאבחון העסק ליצירת קשר: 072-2570445

    שם (חובה)

    דואר אלקטרוני (חובה)

    נושא

    תוכן ההודעה

    • אחרונים
    • תגובות
    • פופולאריים
    • תגים
    • תוכנית שותפים - האם באמת אפשר להתעשר או לייצר הכנסה נוספת עם רשת שותפים?
    • 5 דברים שכל יזם מצליח צריך ללמוד מסיפור יציאת מצרים
    • שוטף 30 האם משהו התקדם עם החוק?
    • דיאטת פליאו - האם האדם הקדמון אכן חי על פי כללי התזונה הפליאוליתית?
    • בחירת בני זוג - 5 התכונות העקריות שאנחנו מחפשים בחיפוש אחר בני זוג
        • NLP
        • אומנויות לחימה
        • אושר
        • בני זוג
        • גן עדן
        • הטיות קוגניטיבות
        • הכרויות
        • הנעה להצלחה
        • הצלחה עסקית
        • השפעה מנטלית
        • זימברדו
        • חירות
        • כתות
        • מדיטציה
        • מדריך למורה אומנויות לחימה
        • מוטיבציה חיצונית
        • מוטיבציה להצליח
        • מוטיבציה עסקית
        • מיינד קונטרול
        • מילגרם
        • מכירות
        • מנטליזים
        • מניפולציה
        • ניהול עסקי
        • סרטוני מוטיבציה
        • סרטי מוטיבציה
        • פסיכולוגיה חברתית
        • פסיכולוגיה חיובית
        • פסיכולוגיה מכירתית
        • פסיכולוגיה של האושר
        • פסיכולוגיה של מכירות
        • פרקסיס
        • צה"ל
        • צייתנות
        • קאוצ'ינג
        • קוגניציה
        • קונפורמיות
        • שיווק התנהגותי
        • שיווק עסק
        • שיווק תאגידי
        • שליטה בעובדים
        • שליטה מנטלית
        • שנגרילה
        • תודעה
        • תפיסה
        ‎קורטקס - שיווק קוגניטיבי‎

        השארת תגובה

        ביטול

        תכנים
        • יצירת קשר
        • לקוחות
        • שירותים שלנו
        • בלוג
        • תובנות
        • ייעוץ עסקי שיווקי
        גלילה לראש העמוד
        דילוג לתוכן
        פתח סרגל נגישות

        כלי נגישות

        • הגדל טקסט
        • הקטן טקסט
        • גווני אפור
        • ניגודיות גבוהה
        • ניגודיות הפוכה
        • רקע בהיר
        • הדגשת קישורים
        • פונט קריא
        • איפוס