קורטקס – שיווק התנהגותי
  • ייעוץ עסקי
  • בלוג
    • שיווק
    • שיווק באינטרנט
    • מוטיבציה
    • מנהיגות
    • מכירות
    • פילוסופיה
    • משא ומתן
  • אודות
    • בסיס הידע
    • התמחות מקצועית
    • יישומים פרקטיים
    • דיבייט ורטוריקה
      • מה זה דיבייט?
      • רטוריקה – אמנות השכנוע
    • הצלחה של עסקים קטנים
  • תובנות
    • תעתועי ראיה
    • שיווק ופרסום
    • פיזיולוגיה
    • נשימה
    • מוח
    • הנדסה חברתית
  • תחומי עיסוק
    • ייעוץ עסקי שיווקי
    • פיתוח אנשי מכירות
    • שיווק באינטרנט לעסקים
    • ייעוץ אסטרטגי: פיתוח אסטרטגיה שיווקית
    • פיתוח מנהלים
    • הכשרה למשא ומתן
    • ייעוץ ארגוני
  • יצירת קשר
  • ייעוץ עסקי
  • בלוג
    • שיווק
    • שיווק באינטרנט
    • מוטיבציה
    • מנהיגות
    • מכירות
    • פילוסופיה
    • משא ומתן
  • אודות
    • בסיס הידע
    • התמחות מקצועית
    • יישומים פרקטיים
    • דיבייט ורטוריקה
      • מה זה דיבייט?
      • רטוריקה – אמנות השכנוע
    • הצלחה של עסקים קטנים
  • תובנות
    • תעתועי ראיה
    • שיווק ופרסום
    • פיזיולוגיה
    • נשימה
    • מוח
    • הנדסה חברתית
  • תחומי עיסוק
    • ייעוץ עסקי שיווקי
    • פיתוח אנשי מכירות
    • שיווק באינטרנט לעסקים
    • ייעוץ אסטרטגי: פיתוח אסטרטגיה שיווקית
    • פיתוח מנהלים
    • הכשרה למשא ומתן
    • ייעוץ ארגוני
  • יצירת קשר
קורטקס – שיווק התנהגותי
  • ייעוץ עסקי
  • בלוג
    • שיווק
    • שיווק באינטרנט
    • מוטיבציה
    • מנהיגות
    • מכירות
    • פילוסופיה
    • משא ומתן
  • אודות
    • בסיס הידע
    • התמחות מקצועית
    • יישומים פרקטיים
    • דיבייט ורטוריקה
      • מה זה דיבייט?
      • רטוריקה – אמנות השכנוע
    • הצלחה של עסקים קטנים
  • תובנות
    • תעתועי ראיה
    • שיווק ופרסום
    • פיזיולוגיה
    • נשימה
    • מוח
    • הנדסה חברתית
  • תחומי עיסוק
    • ייעוץ עסקי שיווקי
    • פיתוח אנשי מכירות
    • שיווק באינטרנט לעסקים
    • ייעוץ אסטרטגי: פיתוח אסטרטגיה שיווקית
    • פיתוח מנהלים
    • הכשרה למשא ומתן
    • ייעוץ ארגוני
  • יצירת קשר
  • ייעוץ עסקי
  • בלוג
    • שיווק
    • שיווק באינטרנט
    • מוטיבציה
    • מנהיגות
    • מכירות
    • פילוסופיה
    • משא ומתן
  • אודות
    • בסיס הידע
    • התמחות מקצועית
    • יישומים פרקטיים
    • דיבייט ורטוריקה
      • מה זה דיבייט?
      • רטוריקה – אמנות השכנוע
    • הצלחה של עסקים קטנים
  • תובנות
    • תעתועי ראיה
    • שיווק ופרסום
    • פיזיולוגיה
    • נשימה
    • מוח
    • הנדסה חברתית
  • תחומי עיסוק
    • ייעוץ עסקי שיווקי
    • פיתוח אנשי מכירות
    • שיווק באינטרנט לעסקים
    • ייעוץ אסטרטגי: פיתוח אסטרטגיה שיווקית
    • פיתוח מנהלים
    • הכשרה למשא ומתן
    • ייעוץ ארגוני
  • יצירת קשר
דיאטת פליאו – האם האדם הקדמון אכן חי על פי כללי התזונה הפליאוליתית?
ראשי » תובנות » הנדסה חברתית » דיאטת פליאו – האם האדם הקדמון אכן חי על פי כללי התזונה הפליאוליתית?
אפריל 17, 2016 אין תגובות רן ברכה

הרצאה מרתקת של ד"ר כריסטינה וורינר, מומחית לתזונה בימי קדם וכאן היא מביאה סיכום של מחקרים אותם היא ערכה על מנת להבין האם האדם הקדמון חי על פי העקרונות התזונתיים שמקדמים לאחרונה חסידי דיאטת פליאו.
ד"ר וורינר היא ארכיאולוגית שביצעה חפירות ארכיאולוגיות בכל רחבי העולם, מהג'ונגלים של המאיה בבליז ועד הרי ההימלאיה של נפאל, והיא חוקרת חלוצה בחקירות ביו-מולקולריות של אבנית שן קדומה. כלומר ניתוח של המרכבים שבנו את האבן שן (אותה אבן שאתם אמורים להסיר כל חצי שנה אצל השיננית). באמצעות ניתוח אבן השן ע"י תיארוך פחמן ניתן ללמוד מגמות ארוכות טווח על בריאות ותזונת אדם הקדמון.

המסקנות העיקריות שלה הן:
1. בני אדם שייכים למשפחת אוכלי כל – כלומר לא משתייכים לקורניבורים אלו שניזונים מבשר בלבד ועל כן הרעיון שדיאטה שמתבססת על בשר בלבד שגויה. נהפוך הוא יש סממנים ברורים שגוף האדם זקוק בעיקר לתזונה צמחית – כמו אורך מערכת העכול, הצורך שלנו במקור חיצוני להשגת ויטמין C, מבנה השיניים ועוד.

2. לפי המחקרים שלה ושל אחרים לא ניתן למצוא מאפיין אחד של תזנות פליאו – כלומר התזונה נקבעה בעיקר לפי איזור המחיה של בני האדם ועונות השנה – תזונה מבוססת בשר היתה נפוצה באזורים מושלגים ללא צמחיה. לטענתה יש המון "דיאטות פליאו" שונות ולכן מגוון של מוצרי מזון הוא מפתח לתזונה נכונה. המגוון נדרש על מנת להשיג לגוף ויטמינים ומינראלים ממקורות שונים שלפעמים הערך שלהם הוא בשילוב עם מזונות שונים.
3. לצרוך מזון טרי ולפי עונות השנה – המזון שאנחנו משיגים כיום הוא מזון משומר ומעובד שאינו בריא לבני אדם והוא פוגע במרקם החיידקים בגוף שהם חלק בלתי נפרד מהבריאות שלנו.
4. להמנע מסוכר – אבל אתם לא צריכים חוקרת ארכיאולוגית כדי שתאשר לכם את הנתון.

הסיבה שאני מביא את ההרצאה הזו היא המשך למאמר שכתבתי בעבר "גברים ציידים והאנטריקוט – שיטות השיווק של מזון מהחי" בה טענתי שהמטרה של דיאטת פליאו היא כלי מצויין בידי בעלי אינטרס מתחום תעשיית הבשר והמזון מהחי להילחם בירידה המשתמשכת בצריכת בשר ומוצריו.

כלומר לוקחים את הטיעון העיקרי של הצמחונות/טבעונות שהוא גישה בריאותנית ומציבים אלטרנטיבה לאלו שמחפשים אחר דיאטה בריאה וגם טעימה והיא פליאו בשר. לאכילת בשר מרובה יש אכן השפעה על המשקל ורבים מאלו שאוכלים רק בשר חווים באמת שינוי מידי של ירידה במשקל וכן במצבים של סובלים מבעיות סוכר ובעיות נוספות הנלוות להשמנה – הדיאטה יכולה לעשות פלאים בטווח זמן המידי אצל אנשים שהתזונה שלהם היתה לקויה אבל כך כל דיאטה אחרת.

ההרצה של ד"ר וורינר היא חלק מרצף הוכחות שדיאטת האדם הקדמון היא סוג של המצאה ואין שום הוכחה לאפקטיביות של תזונה המבוססת על בשר – נהפוך הוא. מלבד העובדה שהיא משווקת בצורה נפלאה היא נהנית מיתרון משמעותי והוא המשיכה של אנשים במאה שלנו לבשר הרי רובם גדלו על בשר מילדות.

כתבה ששודרה בערוץ 1 על הטרנד דיאטות פליאו :

מלבד העובדה שלדעתי רוב עושי דיאטת פליאו הם קורבנות של מערכת שיווק משומנת. עולה גם השיקול המוסרי, כדי להזין את אנשי הפליאו תרנגולות ופרות רבות הן הקורבן האמיתי לטרנד. הן משלמות בעינויים כחלק מתהליך הגידול שלהן והן משלמות בחייהן על מנת לספק לא יותר מאשר אכילה של בשר.
מילות הסיכום של המגיש מסכמות את כל הדיון וזו גם דעתי "אני בטוח שכל מי שמבין בתזונה קיבל עכשיו התקף לב אחרי הכתבה הזאת. פליאו, עוד חוכמה ולא תמיד צריך להגיד את כל מה שאני חושב אז אני עוצר כאן!"

Comments

comments

פורסם ב: הנדסה חברתית, פיזיולוגיה תגיות: דיאטה פליאוליתית, הטיות קוגניטיבות, שיווק התנהגותי, שיווק פיזיולוגי
« הקודם
הבא »

אודות

אני פועל תחת שני כובעים שנים רבות. האחד כובע של יזם אינטרנט המעורב במספר פרוייקטים אינטרנטיים ושותף בהם. הכובע השני הוא כיועץ לחברות וארגונים. במהלך השנים עבדתי עם מאות חברות שונות בישראל ובעולם במגוון רחב של תחומים עסקיים ושיווקים.

באתר אני מנסה להביא ולהציג חלק מהגישות על פיהן אני עובד ומייעץ לרוב גישות המתבססות על ידע בתחום מדעי ההתנהגות, שיווק און ליין, מהסוציולוגיה והפסיכולוגיה החברתית.
להציג את כל הפוסטים של רן ברכה

יצירת קשר
צרו קשר עוד היום לפגישת היכרות ראשונית לאבחון העסק ליצירת קשר: 072-2570445

    שם (חובה)

    דואר אלקטרוני (חובה)

    נושא

    תוכן ההודעה

    • אחרונים
    • תגובות
    • פופולאריים
    • תגים
    • תוכנית שותפים - האם באמת אפשר להתעשר או לייצר הכנסה נוספת עם רשת שותפים?
    • 5 דברים שכל יזם מצליח צריך ללמוד מסיפור יציאת מצרים
    • שוטף 30 האם משהו התקדם עם החוק?
    • דיאטת פליאו - האם האדם הקדמון אכן חי על פי כללי התזונה הפליאוליתית?
    • בחירת בני זוג - 5 התכונות העקריות שאנחנו מחפשים בחיפוש אחר בני זוג
        • NLP
        • אומנויות לחימה
        • אושר
        • בני זוג
        • גן עדן
        • הטיות קוגניטיבות
        • הכרויות
        • הנעה להצלחה
        • הצלחה עסקית
        • השפעה מנטלית
        • זימברדו
        • חירות
        • כתות
        • מדיטציה
        • מדריך למורה אומנויות לחימה
        • מוטיבציה חיצונית
        • מוטיבציה להצליח
        • מוטיבציה עסקית
        • מיינד קונטרול
        • מילגרם
        • מכירות
        • מנטליזים
        • מניפולציה
        • ניהול עסקי
        • סרטוני מוטיבציה
        • סרטי מוטיבציה
        • פסיכולוגיה חברתית
        • פסיכולוגיה חיובית
        • פסיכולוגיה מכירתית
        • פסיכולוגיה של האושר
        • פסיכולוגיה של מכירות
        • פרקסיס
        • צה"ל
        • צייתנות
        • קאוצ'ינג
        • קוגניציה
        • קונפורמיות
        • שיווק התנהגותי
        • שיווק עסק
        • שיווק תאגידי
        • שליטה בעובדים
        • שליטה מנטלית
        • שנגרילה
        • תודעה
        • תפיסה
        ‎קורטקס - שיווק קוגניטיבי‎

        השארת תגובה

        ביטול

        תכנים
        • יצירת קשר
        • לקוחות
        • שירותים שלנו
        • בלוג
        • תובנות
        • ייעוץ עסקי שיווקי
        גלילה לראש העמוד
        דילוג לתוכן
        פתח סרגל נגישות

        כלי נגישות

        • הגדל טקסט
        • הקטן טקסט
        • גווני אפור
        • ניגודיות גבוהה
        • ניגודיות הפוכה
        • רקע בהיר
        • הדגשת קישורים
        • פונט קריא
        • איפוס