קורטקס – שיווק התנהגותי
  • ייעוץ עסקי
  • בלוג
    • שיווק
    • שיווק באינטרנט
    • מוטיבציה
    • מנהיגות
    • מכירות
    • פילוסופיה
    • משא ומתן
  • אודות
    • בסיס הידע
    • התמחות מקצועית
    • יישומים פרקטיים
    • דיבייט ורטוריקה
      • מה זה דיבייט?
      • רטוריקה – אמנות השכנוע
    • הצלחה של עסקים קטנים
  • תובנות
    • תעתועי ראיה
    • שיווק ופרסום
    • פיזיולוגיה
    • נשימה
    • מוח
    • הנדסה חברתית
  • תחומי עיסוק
    • ייעוץ עסקי שיווקי
    • פיתוח אנשי מכירות
    • שיווק באינטרנט לעסקים
    • ייעוץ אסטרטגי: פיתוח אסטרטגיה שיווקית
    • פיתוח מנהלים
    • הכשרה למשא ומתן
    • ייעוץ ארגוני
  • יצירת קשר
  • ייעוץ עסקי
  • בלוג
    • שיווק
    • שיווק באינטרנט
    • מוטיבציה
    • מנהיגות
    • מכירות
    • פילוסופיה
    • משא ומתן
  • אודות
    • בסיס הידע
    • התמחות מקצועית
    • יישומים פרקטיים
    • דיבייט ורטוריקה
      • מה זה דיבייט?
      • רטוריקה – אמנות השכנוע
    • הצלחה של עסקים קטנים
  • תובנות
    • תעתועי ראיה
    • שיווק ופרסום
    • פיזיולוגיה
    • נשימה
    • מוח
    • הנדסה חברתית
  • תחומי עיסוק
    • ייעוץ עסקי שיווקי
    • פיתוח אנשי מכירות
    • שיווק באינטרנט לעסקים
    • ייעוץ אסטרטגי: פיתוח אסטרטגיה שיווקית
    • פיתוח מנהלים
    • הכשרה למשא ומתן
    • ייעוץ ארגוני
  • יצירת קשר
קורטקס – שיווק התנהגותי
  • ייעוץ עסקי
  • בלוג
    • שיווק
    • שיווק באינטרנט
    • מוטיבציה
    • מנהיגות
    • מכירות
    • פילוסופיה
    • משא ומתן
  • אודות
    • בסיס הידע
    • התמחות מקצועית
    • יישומים פרקטיים
    • דיבייט ורטוריקה
      • מה זה דיבייט?
      • רטוריקה – אמנות השכנוע
    • הצלחה של עסקים קטנים
  • תובנות
    • תעתועי ראיה
    • שיווק ופרסום
    • פיזיולוגיה
    • נשימה
    • מוח
    • הנדסה חברתית
  • תחומי עיסוק
    • ייעוץ עסקי שיווקי
    • פיתוח אנשי מכירות
    • שיווק באינטרנט לעסקים
    • ייעוץ אסטרטגי: פיתוח אסטרטגיה שיווקית
    • פיתוח מנהלים
    • הכשרה למשא ומתן
    • ייעוץ ארגוני
  • יצירת קשר
  • ייעוץ עסקי
  • בלוג
    • שיווק
    • שיווק באינטרנט
    • מוטיבציה
    • מנהיגות
    • מכירות
    • פילוסופיה
    • משא ומתן
  • אודות
    • בסיס הידע
    • התמחות מקצועית
    • יישומים פרקטיים
    • דיבייט ורטוריקה
      • מה זה דיבייט?
      • רטוריקה – אמנות השכנוע
    • הצלחה של עסקים קטנים
  • תובנות
    • תעתועי ראיה
    • שיווק ופרסום
    • פיזיולוגיה
    • נשימה
    • מוח
    • הנדסה חברתית
  • תחומי עיסוק
    • ייעוץ עסקי שיווקי
    • פיתוח אנשי מכירות
    • שיווק באינטרנט לעסקים
    • ייעוץ אסטרטגי: פיתוח אסטרטגיה שיווקית
    • פיתוח מנהלים
    • הכשרה למשא ומתן
    • ייעוץ ארגוני
  • יצירת קשר
5 דברים שכל יזם מצליח צריך ללמוד מסיפור יציאת מצרים
ראשי » תובנות » התפתחות עצמית » 5 דברים שכל יזם מצליח צריך ללמוד מסיפור יציאת מצרים
אפריל 22, 2016 אין תגובות רן ברכה

השם השני של חג הפסח הוא חג החירות – זהו החג שבו יצאו בני ישראל ממצרים מעבדות לחירות, וזו המשמעות של יזם מצליח – לצאת לחירות כלכלית. רעיון היציאה מעבדות לחירות מלווה את האנושות משחר ימיה – תמיד יהיו מי שירצו לשלוט באחרים והמאבק של כל אחד ואחת הוא המאבק על החירות האישית שלו או שלה.

האגדה של פסח מזכירה לנו מידי שנה את המאבק ליציאה לחירות, ואת ההליך הכל כך מסובך לעשות זאת עד כדי צורך בשימוש של כוח עליון. וגם היום יזמים רבים יגידו שאילולי מעט מזל כנראה שלא היו מצליחים.
המטרה של היזם היא לערער על הסדר הקיים – ובכדי לחגוג את חג החירות שלו הוא מוכן לעבור את דרך הייסורים אל החופש.

מכיוון שמשה רבינו היה סוג של יזם מצליח שלקח עם של עבדים והוציא אותם אל החופש, הגדת הפסח הופכת להיות מקור מצויין ללמודד על השגת החירות:

איך להיות יזם מצליח על פי ההגדה?

1. זה לוקח זמן ממושך – לבני ישראל יציאת מצריי ארכה 40 שנים, לכם זה יקח מעט פחות אבל תתכוננו ללכת ב"מדבר" פרק זמן ממושך. זה סוד ידוע שבעיתון קוראים רק על רגע ההצלחה והאקזיט אף אחד לא מספר על דרך החתחתים הקשה שעוברת על יזמים מרגע ההחלטה לעשות שינוי ועד ההצלחה.

2. הצבת מטרה – ההגדה נפתחת ב"הָא לַחְמָא עַנְיָא דִּי אֲכָלוּ אַבְהָתָנָא בְּאַרְעָא דְמִצְרָיִם
כָּל דִּכְפִין יֵיתֵי וְיֵיכוֹל כָּל דִּצְרִיךְ יֵיתֵי וְיִפְסַח
הָשַׁתָּא הָכָא – לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּאַרְעָא דְיִשְׂרָאֵל
הָשַׁתָּא עַבְדֵּי – לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּנֵי חוֹרִין."

לכן גם אם בשנה האחרונה היה ליזם וליזמית קשה, לא מוותרים ומשיכים להציב את אותה המטרה –  להיות בני חורין – להיות חופשיים. זאת אומרת שהיזם גם בשעותיו הקשות כשהוא אוכל את מלוא מלוא המרור צריך לזכור ולקוות ששנה הבאה הוא יהיה בן חוריון. בלי מטרה, חלום ותקווה לא תצליחו לפרוץ.

3. התכנסות וישיבה בצוותא – המאפיין החזק ביותר של החג הוא כנראה האחדות והמשפחתיות. למרות שלאורך כל השנה אנחנו די מפולגים, בחג הפסח מתכנסים כל בני המשפחה תחת קורת גג אחת וחוגגים. אם אפשר להמשיל את זה להצלחה ביזמות – היא חובת ההתכנסות של החברים בתחום מידי תקופה. אנשים מאוחדים חזקים יותר והמפגש המשותף מעניק המון אנרגיות. למרות שאנחנו היזמים נידרשים להמון זמן עם עצמנו, לא לשכוח שהכוח הוא באחדות ובשיתוף.

4. תשאלו תחקרו – יש ארבעה בנים בהגדה ששואלים שאלות. שלושה מתוכם שואלים וזה שתמיד יתפס כדביל הוא זה "שאינו יודע לשאול". לשאול זה חלק מעבודת היזם בין אם מדובר בצורך לחקור וללמוד ובין אם כחלק מהליך המכירות. במקום להגיד ולשמוע את עצמכם – תשאלו, זה מראה שאתם חכמים יותר זה גורם לכם להיות חכמים יותר. בכלל ההגדה מלאה בשאלות כמו "מה נשתנה" ו"אחד מי יודע".

5. אנחנו חיים בסוג של ג'ונגל כוחני – חד גדיא – כנראה שזה תיאור פיוטי של העולם שמציג לנו שתי אמיתות. תמיד יהיה גורם חזק יותר שמשנה את כללי המשחק והוא חזק מכם. והכלל השני הוא שאין באמת רעים טובים למעט הגדי שלא פגע באף אחד כל האחרים פוגעים בחלש מהם בנקודות התורפה שלו. ההבנה ששוק כלכלי הוא זירת מאבקים תקל אליכם את ההלם כשתתחילו להתקל בהתנהגויות לא אנושיות אבל אתם חייבים להשאר בני אדם.

המילה הגדה היא נגזרת מתוך המצווה ו"הגדת לבניך" כלומר להמשיך ולספר את הסיפור, וזאת בניגוד למילה אגדה שמשמעותה סיפור דימיוני. לא זה לא דימיון, ניתן לצאת לחופשי ולהיות בן חורין מבחינה כלכלית. זה דורש המון כוח רצון, יש סכנות ואיומים וההצלחה תמיד נראית רחוקה. אבל תזכרו יש המון עסקים שמצליחים. יש המון עסקים שעשו את זה בגדול גם אם הם לא היו הי טק, עסקים קטנים ובעלי מקצועות שפשוט הצליחו וצמחו.
עכשיו תורכם לספר את הסיפור שלכם.
חג חירות שמח!

Comments

comments

פורסם ב: התפתחות עצמית, תובנות תגיות: חופש כלכלי, חירות, יזמות
« הקודם
הבא »

אודות

אני פועל תחת שני כובעים שנים רבות. האחד כובע של יזם אינטרנט המעורב במספר פרוייקטים אינטרנטיים ושותף בהם. הכובע השני הוא כיועץ לחברות וארגונים. במהלך השנים עבדתי עם מאות חברות שונות בישראל ובעולם במגוון רחב של תחומים עסקיים ושיווקים.

באתר אני מנסה להביא ולהציג חלק מהגישות על פיהן אני עובד ומייעץ לרוב גישות המתבססות על ידע בתחום מדעי ההתנהגות, שיווק און ליין, מהסוציולוגיה והפסיכולוגיה החברתית.
להציג את כל הפוסטים של רן ברכה

יצירת קשר
צרו קשר עוד היום לפגישת היכרות ראשונית לאבחון העסק ליצירת קשר: 072-2570445

    שם (חובה)

    דואר אלקטרוני (חובה)

    נושא

    תוכן ההודעה

    • אחרונים
    • תגובות
    • פופולאריים
    • תגים
    • תוכנית שותפים - האם באמת אפשר להתעשר או לייצר הכנסה נוספת עם רשת שותפים?
    • 5 דברים שכל יזם מצליח צריך ללמוד מסיפור יציאת מצרים
    • שוטף 30 האם משהו התקדם עם החוק?
    • דיאטת פליאו - האם האדם הקדמון אכן חי על פי כללי התזונה הפליאוליתית?
    • בחירת בני זוג - 5 התכונות העקריות שאנחנו מחפשים בחיפוש אחר בני זוג
        • NLP
        • אומנויות לחימה
        • אורי גלר
        • אושר
        • גן עדן
        • הטיות קוגניטיבות
        • הכרויות
        • הנעה להצלחה
        • הצלחה עסקית
        • השפעה מנטלית
        • התפתחות אישית
        • התפתחות מנטלית
        • זימברדו
        • חירות
        • כתות
        • מדיטציה
        • מדריך למורה אומנויות לחימה
        • מוטיבציה חיצונית
        • מוטיבציה להצליח
        • מוטיבציה עסקית
        • מילגרם
        • מיקוח
        • מכירות
        • מנטליזים
        • מניפולציה
        • ניהול עסקי
        • סרטוני מוטיבציה
        • סרטי מוטיבציה
        • פסיכולוגיה חברתית
        • פסיכולוגיה חיובית
        • פסיכולוגיה מכירתית
        • פסיכולוגיה של מכירות
        • פרקסיס
        • צה"ל
        • צייתנות
        • קוגניציה
        • רומינציה
        • שיווק התנהגותי
        • שיווק עסק
        • שיווק תאגידי
        • שליטה מנטלית
        • שנגרילה
        • תאגידים
        • תודעה
        • תפיסה
        ‎קורטקס - שיווק קוגניטיבי‎

        השארת תגובה

        ביטול

        תכנים
        • יצירת קשר
        • לקוחות
        • שירותים שלנו
        • בלוג
        • תובנות
        • ייעוץ עסקי שיווקי
        גלילה לראש העמוד
        דילוג לתוכן
        פתח סרגל נגישות

        כלי נגישות

        • הגדל טקסט
        • הקטן טקסט
        • גווני אפור
        • ניגודיות גבוהה
        • ניגודיות הפוכה
        • רקע בהיר
        • הדגשת קישורים
        • פונט קריא
        • איפוס