קורטקס – שיווק התנהגותי
  • ייעוץ עסקי
  • בלוג
    • שיווק
    • שיווק באינטרנט
    • מוטיבציה
    • מנהיגות
    • מכירות
    • פילוסופיה
    • משא ומתן
  • אודות
    • בסיס הידע
    • התמחות מקצועית
    • יישומים פרקטיים
    • דיבייט ורטוריקה
      • מה זה דיבייט?
      • רטוריקה – אמנות השכנוע
    • הצלחה של עסקים קטנים
  • תובנות
    • תעתועי ראיה
    • שיווק ופרסום
    • פיזיולוגיה
    • נשימה
    • מוח
    • הנדסה חברתית
  • תחומי עיסוק
    • ייעוץ עסקי שיווקי
    • פיתוח אנשי מכירות
    • שיווק באינטרנט לעסקים
    • ייעוץ אסטרטגי: פיתוח אסטרטגיה שיווקית
    • פיתוח מנהלים
    • הכשרה למשא ומתן
    • ייעוץ ארגוני
  • יצירת קשר
  • ייעוץ עסקי
  • בלוג
    • שיווק
    • שיווק באינטרנט
    • מוטיבציה
    • מנהיגות
    • מכירות
    • פילוסופיה
    • משא ומתן
  • אודות
    • בסיס הידע
    • התמחות מקצועית
    • יישומים פרקטיים
    • דיבייט ורטוריקה
      • מה זה דיבייט?
      • רטוריקה – אמנות השכנוע
    • הצלחה של עסקים קטנים
  • תובנות
    • תעתועי ראיה
    • שיווק ופרסום
    • פיזיולוגיה
    • נשימה
    • מוח
    • הנדסה חברתית
  • תחומי עיסוק
    • ייעוץ עסקי שיווקי
    • פיתוח אנשי מכירות
    • שיווק באינטרנט לעסקים
    • ייעוץ אסטרטגי: פיתוח אסטרטגיה שיווקית
    • פיתוח מנהלים
    • הכשרה למשא ומתן
    • ייעוץ ארגוני
  • יצירת קשר
קורטקס – שיווק התנהגותי
  • ייעוץ עסקי
  • בלוג
    • שיווק
    • שיווק באינטרנט
    • מוטיבציה
    • מנהיגות
    • מכירות
    • פילוסופיה
    • משא ומתן
  • אודות
    • בסיס הידע
    • התמחות מקצועית
    • יישומים פרקטיים
    • דיבייט ורטוריקה
      • מה זה דיבייט?
      • רטוריקה – אמנות השכנוע
    • הצלחה של עסקים קטנים
  • תובנות
    • תעתועי ראיה
    • שיווק ופרסום
    • פיזיולוגיה
    • נשימה
    • מוח
    • הנדסה חברתית
  • תחומי עיסוק
    • ייעוץ עסקי שיווקי
    • פיתוח אנשי מכירות
    • שיווק באינטרנט לעסקים
    • ייעוץ אסטרטגי: פיתוח אסטרטגיה שיווקית
    • פיתוח מנהלים
    • הכשרה למשא ומתן
    • ייעוץ ארגוני
  • יצירת קשר
  • ייעוץ עסקי
  • בלוג
    • שיווק
    • שיווק באינטרנט
    • מוטיבציה
    • מנהיגות
    • מכירות
    • פילוסופיה
    • משא ומתן
  • אודות
    • בסיס הידע
    • התמחות מקצועית
    • יישומים פרקטיים
    • דיבייט ורטוריקה
      • מה זה דיבייט?
      • רטוריקה – אמנות השכנוע
    • הצלחה של עסקים קטנים
  • תובנות
    • תעתועי ראיה
    • שיווק ופרסום
    • פיזיולוגיה
    • נשימה
    • מוח
    • הנדסה חברתית
  • תחומי עיסוק
    • ייעוץ עסקי שיווקי
    • פיתוח אנשי מכירות
    • שיווק באינטרנט לעסקים
    • ייעוץ אסטרטגי: פיתוח אסטרטגיה שיווקית
    • פיתוח מנהלים
    • הכשרה למשא ומתן
    • ייעוץ ארגוני
  • יצירת קשר
בשבחי השלאף שטונדה
ראשי » בלוג » בשבחי השלאף שטונדה
ינואר 9, 2014 אין תגובות רן ברכה

חזון העבודה המודרנית דורש מאיתנו לעבוד הרבה. כלומר, המון. למעשה, ישנה ציפייה סמויה שנעבוד בלי סוף. בחברות פרטיות יש כמובן קורלציה בין שכר גבוה לבין הצורך להקדיש המון שעות ולשם כך המציאו את החוזה הניהולי שבו אין תשלום עבור שעות נוספות. לא פעם תפגשו עובד בכיר זה או אחר שמכנה את עצמו וורקוהוליק וטוען שהוא נהנה מזה; ושכך הוא מנצל את זמנו בצורה מיטבית, אבל מחקרים מוכיחים שהקשר בין רציפות העבודה ופרודוקטיביות הוא דוקא הפוך.

השלאף שטונדה הוא מונח גרמני לתנומת אחר הצהרים, בדיוק כמו שלספרדים יש את הסיאסטה ולנו יש השנ"צ. מי מכם שהסתובב בספרד בעיקר בעיירות קטנות באזור מרכז ודרום המדינה יגלה כי כל העסקים נסגרים בשעות הצהריים. המנהג התחיל מהצורך לנוח בשעות של עומס חום כבד אבל כנראה שלשנת הצהריים יש מספר סיבות נוספות:

1. הצורך בתנומה עולה עם סיום הארוחת הצהרים בה הגוף נזקק ליותר דם על מנת לעכל את המזון וגם מייצר יותר גלוקוז.
2. רוב האנשים קמו בין 6-7 בבוקר ועד שעות הצהריים הם למעשה כבר בפעילות פיזיולוגית של כ-7 שעות.
3. אחרי השעה שלוש ישנם שינויים בכמות האור שעלולים להשפיע על העייפות.
4. עד כמה שנדמה לנו שישנו טוב בלילה, סיכויים גבוהים שהשינה שלנו הופרעה כמה פעמים, בעיקר אצל מי שמעשן או סובל מעודף משקל.

רוב העובדים נלחמים בצורך לישון אבל במקומות שונים כמו יפן הבינו בשוק העבודה ששינה של 30 דקות כחלק ממנוחת צהרים מעלה את תפוקות העובד בשעות שלאחר מכן. יש המון מחקרים שתומכים בהישגיות עולה כתוצאה משנת הצהרים ואף מחקרים שמוכיחים שללא שנת צהריים אנו חשופים לבעיות לב ומחלות.
מלונות של קפסולות שינה ביפן למנוחת מזדמנת לעובדים:

לדעתי שנת הצהריים משמשת בעיקר מנוחה למוח. אנחנו פשוט צריכים להפסיק את העבודה שלו. בניגוד אלינו, גם אם לא נעבוד ברצינות ונגנוב הפסקות צהרים, המח ימשיך לעבוד ולעבד מידע. על מנת לעשות זאת ישנו צורך בהאטת פעילות עיבוד המידע. אנחנו יודעים שבשינה יש פעילויות עיבוד מידע מרובות ורבים מהחלומות שלנו עוסקים בתרגום חוויות היום יום והופכים אותן למעין פנטזיות –  לעיתים מטרידות ולעיתים מבדרות –  לשנת הלילה.
המשמעות של שינה מזדמנת היא הגברת יעילות, כי חצי שעת השינה הזו מפחיתה עומסים מחשבתיים באופן מיידי ממש כמו מדיטציה. במחקרים על  מדיטציה עולה שכשמרגיעים את המח יש תכונות טובות המשפיעות על מצב הרוח, על הלב, על לחץ הדם על היכולת ללמוד, על מצב הרוח… ממש כמו שינה רק בפחות מאמץ אשר נדרש ללמוד איך לבצע זאת.

הגברת תפוקות אישיות הולכת יד ביד עם השינה. במקום שעובדים יבזבזו את שעות העבודה שלהם בניסיון להילחם בעיפות, עדיף לתת להם מנוחה של 20-30 דקות שינה כחלק מהפסקת הצהרים. מה שמזכיר לי שבתקופת הטירונות שלנו, קיבלנו 15 דקות של הפסקת אוכל ומנוחה מה שגרם לנו ללמוד לאכול ארוכה שלמה בכ – 3 דקות ולנצל את יתר 11:30 הדקות לשינה. חצי דקה נוספת הוקדשה להתארגנות למסדר לפני פעילות.

אם אתם רוצים להצליח לעמוד במשימות מתמשכות מבלי לקרוס משחיקה אחרי כמה שנים של עבודה, אתם חייבים ללמוד לנהל את המנוחות שלכם. ישנם כאלו שמבצעים מדיטציה וישנם כאלו שלוקחים חופשים ממושכים, אבל הכי את האפקט הפרקטי ביותר תשיגו ב 15 דקות של שנת צהרים ממוקדת. את הרווח המידי שלכם מעומסי עבודה מתמשכים אתם תפסידו בגדול ביום שבו תיפגעו מהשחיקה המתמשכת. מנוחה, עוזרת למקד את המחשבות, הרצונות והשאיפות ואיתן את האפשרות להשיג מטרות.

התעייפתי, הולך לנוח…

Comments

comments

פורסם ב: בלוג, מוטיבציה, פסיכולוגיה תגיות: הירגעות, השפעה מנטלית, התפתחות מנטלית, מדיטציה, מנוחה
« הקודם
הבא »

אודות רן ברכה


להציג את כל הפוסטים של רן ברכה

יצירת קשר
צרו קשר עוד היום לפגישת היכרות ראשונית לאבחון העסק ליצירת קשר: 072-2570445

    שם (חובה)

    דואר אלקטרוני (חובה)

    נושא

    תוכן ההודעה

    • אחרונים
    • תגובות
    • פופולאריים
    • תגים
    • תוכנית שותפים - האם באמת אפשר להתעשר או לייצר הכנסה נוספת עם רשת שותפים?
    • 5 דברים שכל יזם מצליח צריך ללמוד מסיפור יציאת מצרים
    • שוטף 30 האם משהו התקדם עם החוק?
    • דיאטת פליאו - האם האדם הקדמון אכן חי על פי כללי התזונה הפליאוליתית?
    • בחירת בני זוג - 5 התכונות העקריות שאנחנו מחפשים בחיפוש אחר בני זוג
        • NLP
        • אומנויות לחימה
        • אושר
        • בני זוג
        • גן עדן
        • הטיות קוגניטיבות
        • הכרויות
        • הנעה להצלחה
        • הצלחה עסקית
        • השפעה מנטלית
        • זימברדו
        • חירות
        • כתות
        • מדיטציה
        • מדריך למורה אומנויות לחימה
        • מוטיבציה חיצונית
        • מוטיבציה להצליח
        • מוטיבציה עסקית
        • מיינד קונטרול
        • מילגרם
        • מכירות
        • מנטליזים
        • מניפולציה
        • ניהול עסקי
        • סרטוני מוטיבציה
        • סרטי מוטיבציה
        • פסיכולוגיה חברתית
        • פסיכולוגיה חיובית
        • פסיכולוגיה מכירתית
        • פסיכולוגיה של האושר
        • פסיכולוגיה של מכירות
        • פרקסיס
        • צה"ל
        • צייתנות
        • קאוצ'ינג
        • קוגניציה
        • קונפורמיות
        • שיווק התנהגותי
        • שיווק עסק
        • שיווק תאגידי
        • שליטה בעובדים
        • שליטה מנטלית
        • שנגרילה
        • תודעה
        • תפיסה
        ‎קורטקס - שיווק קוגניטיבי‎

        השארת תגובה

        ביטול

        תכנים
        • יצירת קשר
        • לקוחות
        • שירותים שלנו
        • בלוג
        • תובנות
        • ייעוץ עסקי שיווקי
        גלילה לראש העמוד
        דילוג לתוכן
        פתח סרגל נגישות

        כלי נגישות

        • הגדל טקסט
        • הקטן טקסט
        • גווני אפור
        • ניגודיות גבוהה
        • ניגודיות הפוכה
        • רקע בהיר
        • הדגשת קישורים
        • פונט קריא
        • איפוס